1

Display Pazarlama

Online Pazarlama Hizmeti Display Pazarlama Nedir?

E-Ticaret Site Yönetimi

Display pazarlama, görsel bir pazarlama türüdür. Resim, video, fotoğraf, logo, gif, animasyon gibi görsel öğeler kullanılarak yapılır. Display Marketing içerisinde farklı boyutlarda yapılan tasarımlara Banner Seti diyoruz. Oluşturulan setin farklı mecralarda değişik yerlere yerleşmesi ve bu reklamların tıklanmaları sonucunda ulaşacakları hızlı karşılama sayfası olarak isimlendirdiğimiz Landing Page birlikte bir bütündür.

Display pazarlamada reklamlar görüntülü reklamlar olduğu ve yazılı olmadığı için arama sonuçlarında çıkmazlar. Bu sebeple yazılı reklamlardan farklıdır. Display pazarlama, hedef kitlenin dikkatini çekebilecek görseller oluşturulur ve bunlar kullanıcılara sunulur. Tabi ki sadece sizin belirlediğiniz görsellerin çıkması gerekmez bir e-ticaret sitesiyseniz vereceğiniz reklam o kullanıcının son baktığı ürünlerin veya son baktığı ürünlerle ilgili ürünlerin görselleri olabilir. Günümüzde reklamlar etkileyici görseller kullanılarak yapılmakta çünkü insanlar yazılı reklamları okumak yerine ilgi çekici görsel reklamlara bakmak daha çok hoşlarına gidiyor. Dünyada internetin yaygın kullanımı ile beraber şirketler web siteleri ve sosyal medya kanalları üzerinden farklı ilgi alanlarına sahip kullanıcılarla etkileşime girebiliyor. Firmalar artık reklamlarını televizyon, radyo gibi kanallar yerine internette yapmaya başladılar.

Yapılan reklamın verimli olabilmesi için düzgün bir iş planı yapılmalıdır.

1- Piyasa araştırması

İstenen Display Reklam için piyasa araştırması yapılır ve bu sayede rakiplerin ne yaptığıda raporlanmış olur.

2- Strateji

Söylemler ve Görsellere karar verilir. Bu sayede display reklamın stratejisi oluşmaktadır.

3- Landing Page Tasarımı

Landing Page dediğimiz karşılama sayfası potansiyel müşteri bilgisi (Ad Soyad, Telefon, Email vb.) toplamak amacıyla yapılmaktadır. Display reklam link olarak mevcut websitesine bağlanmaz yeni tasarlanan Landing Page 'e bağlanır. Amaç veri toplamaktır.

4- Inbound Marketing

Tasarımı yapılan Landing Page içerisine Inbound Marketin Yazılımı takip kodları yerleştirilir. Bu sayede birkez form dolduran müşteri resmi websitesine geldiğinde sistem onu tanır ve ona özel popup gösterimi, notifikasyon yada otomatik email gönderimi yapabiliriz. Kişiye özel kampanya yönetimi bu sayede yapılabilir.

5- Raporlama

Yapılan bu Display Marketing hizmetlerinin tamamı raporlanabilir ve Lead (Potansiyel Müşteri) edinme başına maliyet hesaplanabilir olur. Kör bir şekilde reklam yapmazsınız önünüzü görerek hareket edebilirsiniz.

Display pazarlamada başarı ölçütleri vardır. Bu ölçütler erişim, tıklama oranları, sıçrama oranı dönüşüm oranı ve yatırım geri dönüşümüdür.

Erişim: Bu madde potansiyel olarak reklamlarınızı online ortamda görebilecek kimseleri temsil eder. Yani, kullanmayı planladığınız reklamcılık ağı için gerekli olan ziyaretçiler ve onlara erişim yöntemleri, her reklamcılık çeşidinde olduğu gibi display reklamcılıkta da anahtar madde olarak yerini alıyor.

Tıklama Oranı (CTR): Söz konusu online pazarlamacılık olduğunda, tıklama oranı online girişim için öncelikli gelen meselelerden biri oluyor. Tıklama oranları genellikle reklamlarının ya da kampanyalarının ne kadar başarılı olduğunu tespit etmek üzere reklam ajansları kıyaslamada kullanılıyor.

Sıçrama Oranı (BCR): Diğer adı ile “hemen çıkma oranı”, çıkış yapmadan önce tek bir sayfaya karşı yapılmış ziyaret yüzdelerini tespit etmek üzere kullanılır. Bir kullanıcı bir sayfaya giriş yaptığında ve anında bir adet display reklamla karşılaştığında, bu durum kullanıcının reklama tıklamak üzere gerekli olan mesajı alması için yeterlidir; ancak diğer yandan siteyi gezdikleri zaman, reklamı ve içeriğini oldukça alakasız bulabilirler.

Dönüşüm Oranı (CVR): Dönüşüm oranı temelde, yüzde kaç ziyaretçinin eylemini ya da amacını tamamlamadan önce mevcut reklamınıza tıkladığını gösteren önemli bir istatistiktir.

Yatırım Geridönüşümü (ROI): Markalar display pazarlamacılığa atıldığında, ortada başarmak üzere maddi kazanca dayalı bir amaç söz konusudur. Yatırım geridönüşümü, yatırım sürecinde yapılan her bir harcamanın sağladığı kâr/zarar ölçümü olarak değerlendirilebilir.

Facebookta Paylas

Yeniliklerden haberdar olmak için
E-Bülten'imize üye olun.