1

Yazılım Hizmeti

Yazılım Hizmeti E-Ticaret Site Yönetimi

E-Ticaret Site Yönetimi

E-ticaret sektörü günümüzde tamamen profesyonelce yapılması gereken bir sektördür. Siteyi açıp, emek vermeden sadece satış yaparak marka olmak ve aramalarda üst sıralarda gözükmek mümkün değildir. Bu yüzden e-ticaret site yönetimi üstünde durulması gereken bir iştir. Yazımızda, sizlere etkili bir şekilde e-ticaret site yönetimi yapmak için; "neler göz önünde bulundurulmalı ve nasıl yapılmalıdır?" bunlardan bahsedeceğiz.

E-Ticaret Site Yönetimi Nasıl Yapılır?

1- Analiz ve Takip

E-ticaret yönetimi öncesinde, iş yapacağınız pazarın ihtiyaçlarını ve rakiplerin durumlarını iyi analiz etmelisiniz. Rakiplerinizin hatalarını ve müşterilerin isteklerini sürekli kontrol edip, sektörde bir adım önde olmak için sürekli analizler yapmalısınız.

2- Ürün Girişleri ve Takibi

E-ticaret sitenize ürünlerinizi özenle girmelisiniz. Fotoğraf çekimleri kaliteli olmalıdır. Yüklediğiniz fotoğrafların etiketlenmesi ve boyutlandırılması tasarım için çok önemlidir. Ürünlerinize girdiğiniz açıklamalar, özellik tanımları, ek fotoğraflar ve videolar sitenizi ziyaret eden müşterilerin karar almasında etkili bir rol oynar.

3- Kategori ve Açıklama

İnsanlar bir ürüne para vermeden önce onunla ilgili bilgi edinmek ister. Sitenize ekleyeceğiniz blog bölümüne sattığınız ürünler hakkında genel bilgiler verebilirsiniz. Mesela el feneri satıyorsanız, blog kısmına el fenerinin özellikleri ne anlama gelir ve kişi kullanacağı ortama göre nasıl bir el feneri seçmesi daha faydalı olacağını anlatan bir yazı yazarsanız. Tüketici hem ürünü hem de ürün hakkında bilgiyi sizde bulacaktır. Bu müşterinin size olan güveninin artmasını sağlar. Sitenizde kategori kısmı da çok önemlidir düzenli ve hiyerarşik şekilde oluşturulmalıdır.

4- Reklam Çalışmaları

E-ticaret site yönetimi için Google, Facebook ve farklı sosyal medya kanalları üzerinden reklam yapmak çok önemlidir. Reklamlarınızın görseli ve tanıtımı ilgi çekici olmalıdır. Reklamı göstereceğiniz kitleyi doğru seçmelisiniz. Aksi takdirde reklamlarınız işe yaramaz.

5- Optimizasyon Çalışmaları

Etkili bir e-ticaret site yönetimi, iyi SEO çalışması ile olur. Siteniz Google, Yandex ve Bing gibi arama motorlarında üst sıralarda gözükmüyor ise tatmin edici satış rakamlarına ulaşamazsınız. Sitenizin organik bir şekilde üst sıralara çıkması ve oralarda kalması için SEO çalışmaları hayati önem taşır. Kendiniz de öğrenip SEO çalışması yapabilirsiniz veya profesyonel bir destek de alabilirsiniz. Fakat unutmayın ki SEO kesintisiz çalışmayı gerektiren bir iştir.

6- Toplu Mail

E-ticaret site yönetiminde müşterilerinize belli aralıklarla ürünler ve kampanyalar hakkında bilgi maili göndermelisiniz. Bu mailler iyi tasarlanmalı ve aynı zamanda müşterilerin ilgisini çekmelidir. Atacağınız maillerin zaman aralığı ne çok fazla, ne de çok az olmalıdır. Müşterileri bunaltmadan bilgi verilmelidir.

7- İstek ve Şikayet Takibi

Müşterilerinizin istek ve şikayetlerini önemsemelisiniz. Bu istek ve şikayetleri hızlı bir şekilde çözüme kavuşturmak çok önemlidir. Geri bildirimlerden haberdar olmak için sitenizin sosyal medya hesaplarını, iletişim kısmını, forumları ve şikayet sitelerini kontrol etmelisiniz.

8- Güncelleme ve Sosyal Medya Yönetimi

Belirli aralıklarla sitenizin içeriklerini ve ürünlerini güncellemelisiniz. Bu e-ticaret site yönetiminin olmazsa olmazlarındandır. Blog kısmına ürünleriniz ile ilgili yazılar girmeli ve bunları sosyal medya hesaplarınızdan paylaşmalısınız. Sosyal medya hesaplarınızda ürünlerinizi de paylaşmayı unutmayın.

9- Müşteri Takibi

Müşterileriniz; “yoğun olarak hangi ürünlere bakıyor, en çok hangi ürünleri satın alıyor, fiyata mı yoksa kaliteye mi bakıyor, hangi reklamlar müşteri çekmiş? vb.” sorular göz önünde bulundurularak gelen verileri analiz etmelisiniz. Bu sayede müşterilerinize daha iyi bir deneyim sağlamak için çalışırken elinizde doğru veriler olur. E-ticaret site yönetiminde müşteri analizi çok fayda sağlar.

10- Görsel Düzenlemeler

Siteniz çeşitli platformlarda ve çeşitli ekran boyutlarında çalışacağından dolayı tasarımı ve seçtiğiniz görseller kolaylık açılabilmeli aynı zamanda her çözünürlüğe uygun olmalıdır. Ayrıca görseller müşterilerin ilgisini çekmekte en önemli faktördür.

11- Kampanyalar ve Özel İndirimler

Sitenizin satışlarını arttırmak ve ziyaretçilerini mutlu etmek için kampanyalar ve özel indirimler yapmalısınız. Bu sizi rakiplerinizin önüne geçirebilir ve dilden dile reklamlarınızın yapılmasını sağlar.

12- Güvenli Alışveriş

Müşterileriniz sizden alışveriş yaparken adreslerini, telefon numaralarını ve kredi kartı bilgilerini verirler. Bu yüzden sitenizde yüksek derecede güvenlik önlemi almalısınız. Müşterilerinizin bilgilerini koruma garantisi vermelisiniz. Ayrıca URL’niz “https” olmalıdır.

13- Satış ve Lojistik takibi

Satılan ürünler, hızlı ve zarar görmeden müşteriye gitmelidir. Güvenilir kargo firmalarıyla çalışmalısınız. Kargonun durumu hakkında alıcıya da bilgi vermelisiniz.

Facebookta Paylas

Yeniliklerden haberdar olmak için
E-Bülten'imize üye olun.