1

Katalog Tasarımı

Katalog Tasarımı Etkili Katalog Nasıl Hazırlanır?

Katalog Tasarımı

Katalog firmalar için önemli bir marka tanıtım aracıdır. Diğer reklam araçları gibi kısa süreli değillerdir ve bu yüzden markamız için kısa vadede ne kadar etkili ve olumlu geri dönüşler almak istiyorsak katalog tasarımımız o kadar özenle hazırlanmalıdır. Yani markamızın tanıtımı ne kadar iyi olursa müşteriyi o kadar cezbedebilir ve istenilen geri dönüşleri alabiliriz.

Katalog hazırlanma sürecini en başından incelemek gerekirse bizim için en önemli husus katalog içerisindeki metinlerdir. Katalog içindeki metinler akıcı, edebi ve ilgi çekici olmalı, cümleler açık ve anlaşılır bir dil ile yazılmalıdır. Aksi takdirde müşteri kataloğu okumayacak ve sayfaları geçecektir bu da markamız için olumsuz geri dönüşler sağlayacaktır. İyi bir yazar bu akıcılığı oluşturur, cümledeki yanlışları düzeltir ve kataloğun tek bir hata ile heba olmamasını sağlar.

Katalog hazırlanma sürecinde ikinci husus ise içerikteki görsellerdir. Görsellik katalog için her şeyden önemlidir. Doğru renkler, doğru resimler ile müşteriyi kendine çekmelidir aksi takdirde bu kataloğun ürünler için hiçbir yararı olmayacaktır. Katalog içindeki görseller müşteriye ne kadar hitap ederse firma için o kadar iyi olacaktır. Çünkü müşteriler katalogdaki ürün görselleri ile ürünler hakkında fikir sahibi olurlar, içerikte kullanılan görseller bu yüzden çok kaliteli olmalıdır ki müşteriyi kendine çekebilsin. Yazılan metinler ile kullanılan grafiklerin, görsellerin uyum içinde olması gerekir. Böylelikle müşteri tam olarak odaklanır etkilenir ve ürünler hakkında pozitif düşüncelere sahip olur. Katalog hazırlanırken gerek başlıklar gerek metinler gerekse görseller ile dikkat çekmek gerekir. Böylelikle doğru ve etkili bir katalog hazırlamış oluruz.

Bir sonraki husus kataloğun kaç sayfa olacağının belirlenmesidir. Bu sayfa sayısına göre ilerlenir ve metinler ile görseller arasında sayfa sayısına bağlı olarak uyum sağlamak hazırlanan kataloğun tasarımı ve etkileyiciliği için çok daha iyi olacaktır.

Son olarak katalog hazırlanırken sayfalar içerisinde sadelik ve pratikliği ele alabiliriz. Çünkü kataloğumuzun sayfaları karışık, düzensiz ve renksiz olursa müşteriler bir süre sonra bakmaktan sıkılacaktır ve bu markamız için iyi olmayacaktır.

Katalog hazırlanırken doğru tasarım, doğru metinler, görseller ve bunların benzersiz bir ahenk içerisinde olması yeterlidir. Unutmamalıyız ki marka için katalog bizim en önemli reklam aracımızdır ve bunu en etkili şekilde kullandığımız takdirde markamız için olumlu sonuçlar almak işten bile değildir.

Facebookta Paylas

Yeniliklerden haberdar olmak için
E-Bülten'imize üye olun.