1

Blog

Katalog Tasarımı Katalog Tasarımının Markalar İçin Önemi

Katalog Tasarımının Markalar İçin Önemi

Katalog tasarımı, marka için önemli bir husustur. Markamız için önemli olan, iletilmek istenen mesajın müşterilerimiz tarafından anlaşılması ve hedef kitlemizin markaya geri dönüş sağlamasıdır. Katalog tasarımımızda, sunulan ürün veya hizmetlerin listesi ve firmamız hakkında açıklayıcı bilgiler bulunması şarttır.

Katalog tasarımının iyi yapılması sonucunda müşteriye markamızı doğrudan anlatmış oluruz. Tasarım amacının ne olduğu ve bu amaca uygun olup olmadığı, müşteriler tarafından kolaylıkla anlaşılabilir olması gibi konular tasarımda büyük önem taşır. Mesela tasarlanan kataloğun amacı ürün veya hizmetin tanıtımı ise ürünlerin düzenli, dağınıklıktan ve karmaşadan uzak, dikkat çekici bir biçimde katalog sayfalarına yerleştirilmiş olması gerekmektedir. Ürünlerimiz eğer karmaşık ve dağınık olarak yerleştirilirse müşterilerin ilgisini çekmeyecektir ve kataloğumuzu incelemeyi bırakacaklardır. Firmamızın yaptığı işleri ve emeği müşterilerimize ne kadar iyi yansıtabilirsek o kadar olumlu sonuçlar alırız ve bundan dolayı da müşterilerimize hitap edecek, onların ihtiyaç ve taleplerine göre düzenlenen müşterilerin ürün veya hizmetler arasında ilişki kurmasını sağlayan bir katalog tasarımı yapılması gerekir. Zaten mutlak hedef en ilgi çekici olanı müşteriye her daim sunabilmektir fakat katalog içerisindeki tasarımlar ne kadar ilgi çekici olursa olsun genel tasarım sizi yansıtmıyorsa ve ilgi çekici değilse müşterilere hitap etmeyeceği için başarısız olur. Amaç burada müşterilere marka hakkında ayrıntılı bilgi vermek ve ürün ve hizmetlerimizi satın almaları için onlara altyapı oluşturmaktır. Böylelikle tasarlanmış olan katalog ile müşterilerimizin görsel ve dokunsal duyularına dokunmuş oluruz. Söz konusu durum gerçekleşince doğal olarak müşteriler kendilerini o markaya daha yakın hissedeceklerdir.

Markamızın vizyon ve misyonuna uygun, duruşuna yakışan bir katalog tasarımı ile müşterilerin akıllarında yer edinmeliyiz. Unutulmamalıdır ki, tasarladığımız katalog her şeyden önce onu inceleyen kişiyi yani müşterileri harekete geçirici bir etki sağlamalıdır. Kurumsal kimliğimiz ile tasarımımız uyuşmalı, markamızın kimliğini temsil eden ve bizi daha iyi yansıtacak bir katalog olmalıdır. Tasarımımız ne kadar sade, yalın ve zengin içerik ile hazırlanırsa marka tanıtımı, ürün veya hizmet satışı üzerinde o kadar etkili sonuçlar alınır. Katalogların, müşterilerde firmamız için ilk izlenim oluşturduğunu asla unutmamalıyız. Bundan dolayı da katalog tasarımını yaparken büyük bir özen ve titizlikle çalışmalıyız.

Facebookta Paylas

Yeniliklerden haberdar olmak için
E-Bülten'imize üye olun.