1

Blog

Kurumsal Kimlik Tasarımı Kurumsal Kimlik Tasarımına Örnek Bir Çalışma

Kurumsal kimlik tasarımı; bir önceki yazımızdan hatırlayacak olursak; kısaca firmanızın dış dünyaya açılan kapısıdır. Dolayısıyla Firmanıza ait bazı şeyler insanların aklında kalıcılığını sağlayabiliyorsa çalışma sahasında ayakta kalma şansı da var demektir. Ancak kurumsal kimlik tasarımı bununla da sınırlı değil bu konu hakkında daha ayrıntılı bilgi için bir önceki yazımıza buradan gidebilirsiniz. Bu makale de bahsetmek istediğim asıl konu kurumsal kimlik tasarımı için örnek bir çalışmanın sürecini ele almak.

Aora Digital Agency bugüne kadar bu sektörde müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak için profesyonel bir ekip ile çözüm odaklı işleri ile adından söz ettirmiş bir ajanstır.

Bu noktada hizmet sağladığı Kurumsal Kimlik Tasarımı çalışmalarından bir örnek ERKONUT A.Ş. Günümüzde firmalar profesyonel bir şekilde iş yapabilmek. Yeni stratejik hedefleri gerçekleştirebilmek, etkin ve verimli sonuçlar elde edebilmek için kurumsal kimlik tasarımının vazgeçilmez bir role sahip olduğunu görebiliriz.

ERKONUT A.Ş Ekran Görüntüsü
  • Bu sebepten dolayı kurumsal kimlik tasarımının oluşum aşamasında şirketinizin felsefesi, vazgeçilmez kırmızı çizgileri ve bakış açısı kurumsal kimliğinize yansıtılmalı.
  • Kurumsal kimlik, kurumun markalaşma sürecinde hangi yöntemler ve stratejiler uygulanacaksa tek tek belirleyerek güçlü bir temele oturtulmalı.
  • Kurum var olduğu süre boyunca taşıdığı kimlik ile bu yolda göstereceği gelişim kısa zamanda başarılı bir şekilde büyümesine yardımcı olacaktır.
  • Kurumsal kimlik kitabı ya da kılavuzu, görsel materyallerin, iletişim materyallerin kullanımı konusunda uluslararası ortak dilin buluştuğu standartları içermelidir.

Yapılacak çalışmanın detayları;

BİRİNCİ AŞAMA KURUMSAL KİMLİK KİTABI
(Süreç: 7-10 gün)
  • Logo Tasarımı
  • Kartvizitler
  • Antetli Kâğıt
  • Diplomat zarf (Pencereli-Düz)
  • Cepli Dosya
  • İrsaliyeli Fatura
  • Tahsilat Makbuzu
  • Proje Tanıtım Afişleri (Dikey ve Yatay 50 cm x 70 cm veya 70 cm x 50 cm)
  • E-Posta Lay-Out (E-Posta Altına İmza)
  • Power Point Sunum Formatı (Kapak – İç sayfa – Ara Kapak- Teşekkür)
  • Ofis Tabelası
  • Baret

Firmanızın kurumsal kimlik tasarımı için olmazsa olmazları bir hafta gibi kısa bir sürede belirlenir ve gerekli görüşmeler yapılarak bir sonraki aşamaya geçilir. Burada dikkat edilmesi gereken nokta işletmenin kurumsal ruhunu yansıtacak her ayrıntı özgün bir şekilde özen gösterilerek süreç yürütülmeli…

Kurumsal kimlik tasarımının birinci aşamasını sizlere kısaca bahsetmeye çalıştım. Bir sonraki yazımda ikinci aşama olan kurumsal kimlik tasarımı kitabının daha ayrıntılı halini yazacağım. Aora Digital Agency‘nin yaptığı diğer çalışmalara buradan bakabilirsiniz.

Facebookta Paylas

Yeniliklerden haberdar olmak için
E-Bülten'imize üye olun.