1

Blog

Sosyal Medya Sosyal Medya Yönetiminin Seo'ya Katkıları Nelerdir?

Sosyal Medya Yönetiminin Seo'ya Katkısı

Sitenize uyguladığınız SEO çalışmalarının en büyük amacı ; Sitenizi üst sıralara çıkarmak ve tanınılabilirliğinizi artırmaktır , Sosyal medya için de SEO’ya destek olabilecek yardımcı elemandır demek pekte yanlış olmaz diyebiliriz.Sosyal medya platformları günümüzde yaşlısından gencine herkesin kullandığı mecralardır.Sosyal medya arzu ettiğimiz tüm kitlelere kolayca ulaşabilmemize olanak sağlar. Bu da sosyal medyanın ve sosyal medya yönetiminin etkisini bize gösteriyor.Sosyal medya’da var olmak ise sosyal medya yönetiminizi yapmaktan geçer.Sosyal medya yönetimi artık şirketlerin pazarlama teknikleri içinde bulunmaktadır.Peki doğru yöntemlerle ve profesyonelce yapılan sosyal medya yönetiminin sitenize etkisini tahmin edebiliyor musunuz? O zaman öğrenelim..

Nasıl Mı?

Öncelikle sitemiz hakkında bazı sorular sormalıyız

  • Site isminiz ve Sosyal Medya İsimleriniz Uyuşuyor Mu?
  • Site ismi ve sosyal medya isimlerinin birbirine yakın veya aynı olması hatırlanılabilirlik ve marka bilinirliği açısından önem taşımaktadır. Aynı ismi kullandığınıza önem gösterin.

  • Kullanıcıları Sosyal Medya Sayfamızda ve Sitemizde Uzun Süre Tutabildik Mi ?
  • Kullanıcıları uzun süre sayfalarınızda tutmak içerik tanıtımlarınızı yapmak için güzel bir yoldur.Sosyal medya yönetimi için olmazsa olmazlardan biridir bu yol.Aynı zaman da sosyal medyadan sayfanıza kullanıcı çekmek sizin yararınıza olacaktır.

  • Hedef Kitle Oluşturduk Mu?
  • Sosyal medya yönetiminin altın kuralı hedef kitle oluşturmaktır ,içeriklerinizden istediğiniz kitlenin haberi olması gerekir.Çünkü; kullanıcıların ve hedef kitlenin sizin paylaşımlarınızdan haberdar olmaması boşa kürek çekmek olacaktır.Onun için hedef kitle belirlenmeli ve onlara ulaşılmalıdır.Hedef kitleye ulaşmanın yoluna ilerde değineceğiz..

  • Hedef Kitlenin İlgisini Çekecek Paylaşımlar Yaptık Mı?
  • Kullanıcılar kendisini sıkmayacak paylaşımlar isterler.Bunun için tüm içeriklerinizi paylaşmak yerine ilgi çekici içerikler paylaşmak daha doğru olacaktır.Aynı zaman da içeriklerin kullanıcıya yarar sağlaması gerekir.

  • Hedef Kitleye Nasıl Ulaşılır?
  • Öncelikle hedef kitle analizi yapmanız gerekir.Yani; Hedef kitlenin yaş oranı , lokasyonu ,sizden beklediği içerikleri veya ürünleri belirlemeliyiz ona göre paylaşım yapmalıyız.Hedef kitlenin bulunduğu mecralarda bulunmalıyız, topluluklar ve gruplar bu mecralara örnektir.

  • Sayfamızın İçeriklerini Hedef Kitlenin de Dışına Çıkarmak İstiyor Muyuz?
  • Sosyal medya yönetimi için diğer bir yol ise hedef kitlenin dışına çıkmaktır.Hedef kitleye ulaştıktan sonra, eğer hedef kitlenin de dışarısına çıkmak isterseniz içeriklerinize reklam verip başka kullanıcılarında bu paylaşımlarınızı görmesini sağlayabilirsiniz.Reklam vermek sizin isteğinize bağlıdır.

  • Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi Desteği Alıyor Muyum?
  • Sosyal medyanın ve sosyal medya yönetiminin gücünü gördük.Peki bu maddeleri kendimiz mi uygulayacağız? Yoksa işinin ehline mi bırakacağız?Zaman ve iş kolaylığı açısından profesyonel sosyal medya yönetimi ajanslarına güvenebilirsiniz.Bu kendi işlerinize yoğunlaşmanıza ve daha iyi sonuçlar almanıza olanak sağlar.

**Bizi tercih edebilirsiniz. Yaptığımız işleri ve referanslarımızı göz önünde bulundurarak seçiminizi yapabilirsiniz. Okuduğunuz için teşekkürler..
Sosyal medya yönetiminin gücünü öğrendiğimize göre artık uygulayabiliriz..
Sosyal medya yönetiminin önemini anlattığımız diğer makalemizi buradan okuyabilirsiniz.

Facebookta Paylas

Yeniliklerden haberdar olmak için
E-Bülten'imize üye olun.